تشرفي كه 4000 سني را شيعه كرد!

تشرفي كه 4000 سني را شيعه كرد!

سيد بحرالعلوم يمني، از علماي بزرگ زيريه در يمن بوده كه وجود حضرت ولي عصر عليه الصلوه والسلام را انكار مي‌كرده است .... تا اين‌كه آن جناب نامه‌اي كه حضرت آيت‌الله ابوالحسن اصفهاني رضوان‌الله تعالي‌عليه مي‌نويسد و براي اثبات وجود امام زمان (عج) دليل قاطعي درخواست مي‌كند. آيت‌الله اصفهاني در جواب مي‌نويسد: «جواب شما را بايد به طور حضوري بدهم، شما طي سفر به نجف‌اشرف مشرف شويد تا جواب را دريافت كنيد».

و اينك بشنويد ماجراي شيعه شدن سيد يمني را از زبان فرزند او :

«... وقتي به مقام مهدي (عج) در وسط وادي السلام نجف وارد شديم، ديديم كه آيت‌الله سيد ابوالحسن اصفهاني به سوي چاهي كه در آن‌جا بود، رفت و به دست خود از آن آب كشيد و تجديد وضو كرد و اين در حالي بود كه ما به عمل او مي‌خنديديم. آن گاه وارد مسجد مقام شد و چهار ركعت نماز خواند و كلماتي گفت ....

به ناگاه ديديم كه تمام فضاي مقام غرق نور و روشنايي گشت، در آن هنگام آيت‌الله اصفهاني پدرم را داخل مسجد طلبيد، پدرم به آن مقام وارد شد اما طولي نكشيد كه صداي گريه‌اش بلند شد و آن‌گاه فريادي بلند زد و از هوش رفت.

وقتي داخل شدم ديدم كه آيت‌الله اصفهاني بالاي سر پدرم نشسته است و شانه‌هاي او را مالش مي‌دهد تا به هوش آيد، ‌وقتي از آن‌جا برگشتيم، پدرم گفت: «حضرت ولي‌عصر حجت بن الحسن العسگري (عج) را به طور حضوري زيارت كردم و با ديدنش مستبصر و شيعه اثني‌عشري شدم».

سيد بحرالعلوم يمني، پس از بازگشت به يمن 4000 نفر از مريدان سني خويش را به مذهب تشيع مشرف گرداند.

راوي: قاضي زاهدي

منبع: كتاب شيفتگان حضرت مهدي (عج) جلد 1 - صفحه: 124 




موضوعات مرتبط: منتظر
[ 17 / 2 / 1391 ] [ 18:10 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]