نشانه اول : خروج سفیانی

نشانه اول : خروج سفیانی

سفیانی شخصی است که قبل از قیام امام،خروج می کند و خروج او حتمی است. وی از اولاد ابوسفیان و مادرش هند جگر خوار است و چون از اولاد ابوسفیان می باشد او را «سفیانی» می خوانند. نام او عثمان،پدرش عنسبه از اولاد معاویه و از طرف مادر اردنی است. سفیانی از وادی «یابس»- اردن- می آید و در شام قیام می کند و درآن زمان شام در گیر است و سه گروه با هم می جنگند که یکی از آنها همین سفیانی است. سفیانی بر آنها غالب می آید، قدرت را به دست می گیرد و علت شلوغی و درگیری در شام فتنه و جنگی است که در عالم در گرفته و شرق و غرب با هم در ستیزند. جنگ جهانی بر پا شده است و سفیانی در شام قدرت را بدست گرفته کار او بالا می گیرد و دولت قدرتمند جهان اسلام را تشکیل می شود،از این رو تمام فرقه های اسلامی با او بیعت کرده هم پیمان می شوند و از اسلام و مسلمین دفاع می کنند؛ولی باطنی کافر و غیر مسلمان دارد،هر چند ظاهرش مسلمان است و مسلمین را فریب می دهد،ولی شیعه فریب نمی خورند و با او بیعت نمی کنند.در موقع تنها همت او تسلیم کردن شیعه می باشد و عمده شیعیان در آن زمان در عراق و ایران هستند لذا لشکری تهیه دیده به عراق می فرستد .

درآنجا کشتار می کند و اسیر می گیرد؛ولی گروهی از شیعیان که در نظرها ناچیز می آیند با آنها درگیر شده و اسیران را نجات می دهند. وی لشکری به مدینه و مکه می فرستد،زیرا می داند که امام زمان(عج) در آن ناحیه است. او برای ایجاد ترس و وحشت،سیدی را در دروازه مدینه به دار می آویزد تا این که امام را شناسایی می کند و می خواهد ایشان را بگیرد،امام از مدینه به طرف مکه می رود،لشکر سفیانی حضرت را تعقیب می کند. لشکر به بیابانی بین مدینه و مکه می رسد. در این هنگام جبرئیل فریاد زده به زمین لگد می کوبد،زمین دهان باز می کند و همه لشکر در زمین فرو می روند(این است معنای خسف در بیداء که بعداً بیشتر توضیح می دهیم) از این خسف دو نفر که خداوند صورتشان را به عقب برگردانده نجات می یابند:یکی به طرف شام فرار می کند و خبر فرو رفتن لشکر را به سفیانی می دهد و دیگری به مکه می رود و خبر لشکر را به امام زمان(ع) می رساند و پس از توبه کردن خداوند صورتش را به حالت اول بر می گرداند.در این هنگام حضرت در مکه اعلام قیام می فرماید.

حتمی بودن خروج سفیانی:

امام صادق(ع) فرمود: امر سفیانی حتمی است و خروج او در ماه رجب می باشد.

" " " : سفیانی از ابتدای خروجش تا آخر امرش،پانزده ماه خواهد بود.شش ماه می جنگد و وقتی پنج شهر را گرفت نُه ماه حکومت می کند؛حتی یک روز هم بر حکومتش اضافه نمی شود. راوی از امام صادق پرسید:اگر سفیانی خروج کرد ما باید چه کنیم؟ فرمود:به طرف ما بیایید.

از این روایت،برمی آید که در آن زمان،حضرت شناخته شده و روشن است.

همزمانی قیام حضرت مهدی(ع) و سفیانی:

محمد بن مسلم می گوید:امام باقر(ع) فرمودند:خروج سفیانی و قیام قائم (ع) در یک سال می باشد.

قیام های قبل از خروج سفیانی:

قبل از خروج سفیانی،خروج مرد ترکریتی

در کتاب غیبت شیخ طوسی آمده است که خذلم بن بشیر می گوید:به امام سجاد(ع) عرض کردم:خروج امام مهدی(عج) را برایم توصیف و دلایل و علائم ظهور را بفرمایید.

حضرت فرمود:قبل از خروج سفیانی کسی در جزیره قیام می کند که نام او عوف سلمی از اهل تکریت می باشد.او را در مسجد دمشق می کشند،بعد شعیب بن صالح از سمرقند می آید،آن گاه سفیانی ملعون از وادی یابس قیام می کند. وقتی سفیانی پیدا شد،حضرت مهدی(عج) مخفی می شود بعد قیام می کند.

خروج شیصبانی قبل از سفیانی

جابر جعفی می گوید:از امام باقر(ع) در مورد سفیانی سؤال کردم،حضرت فرمود:کو تا سفیانی،باید قبل از سفیانی شیصبانی خروج کند که او در سرزمین کوفه می جوشد؛مثل جوشیدن آب از چشمه و مهمان شما را می کشد،بعد از او منتظر سفیانی و قیام مهدی(عج) باشید.

برخورد حضرت با سفیانی در نجف

امام صادق(ع) می فرماید:حضرت قائم(عج) به نجف که می رسد از طرف کوفه،لشکر سفیانی به سمت حضرت حرکت می کند و مردم زیادی با سفیانی هستند و آن روز چهارشنبه است.حضرت آنها را به طرف خود دعوت کرده و حق خود را به آنها گوشزد می کند و می گوید:به حق من ظلم و ستم شده است و خود و نسبتش را به خدا و رسول خدا معرفی می کند و جواب می شنود که از هر کجا آمده ای برگرد که ما احتیاجی به تو نداریم. حضرت می فرماید: می خواستم شما را آگاه کنم و بعد بدون خونریزی از هم جدا شده و روز جمعه دوباره با هم جمع می شوند،تیری از لشکر سفیانی رها شده یکی از مسلمین را می کشد،گزارش به حضرت می دهند. در این وقت است که پرچم پیامبر اکرم(ص) را باز می کند،وقتی پرچم باز شد،ملائکه ای که در جنگ بدر بودند به سرعت خود را می رسانند، اذان ظهر که شد طوفانی علیه سفیانیان برخواسته،آنها را فراری کرده وارد خانه های کوفه می شوند، حضرت اعلام می فرماید: کاری به آنها نداشته باشید و زخمی ها را نکشید و مثل امیر المؤمنین(ع) در جنگ جمل عمل می کند.

علامت مرگ سفیانی

ابی بصیر می گوید:از امام باقر(ع) شنیدم که فرمود:آیه{ان نشأ ننزل علیهم من السماء آیة فظلت اعناقهم لها خاضعین}خدا به آنها آیه را نشان خواهد داد،گفتم: به چه کسانی؟ فرمود:به بنی امیه و پیروان آنها،گفتم:چه آیه ای؟فرمود:ایستادن خورشید از اول ظهر تا وقت عصر و پیدا شدن صورت و سینه در قرص خورشید که او را به حسب و نسب می شناسند و این واقعه در زمان سفیانی خواهد شد و در آن وقت است که سفیانی و دار و دسته اش از بین خواهند رفت.

شکست سفیانی از مهدی(عج)

امام باقر(ع) می فرماید:حضرت مهدی(عج) زیر درختی که شاخه های آن سرگردان و طولانی است،سفیانی را می کشد. 




موضوعات مرتبط: منتظر
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 22:27 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]