علایم غیر حتمی و دگرگونی عالم

علایم غیر حتمی و دگرگونی عالم

ما چند روایت در این مورد می آوریم:

روایت اول:

شیخ صدوق در کتاب اکمال الدین از ابن عباس نقل می کند که: رسول اکرم(ص) فرمودند: به معراج پروردگارم بودم که خدا فرمود:آیا از میان انسان ها کسی را وزیر و برادر خود گرفته ای که خلیفه و وصی بعد از تو باشد؟ عرض کردم:پروردگارا شما انتخاب بفرمایید. خدا فرمود: من علی را انتخاب کردم، عرض کردم : پسر عمویم علی؟ فرمود: بلی، علی وارث تو و وارث علم تو است و در روز قیامت پرچم دار لوای تو و صاحب حوض کوثر توست و از حوض کوثر نمی نوشد، مگر مؤمن.

پیامبر اکرم(ص) فرمود:من به سجده افتادم و خدا را بر این نعمت شکر کردم که منادی صدا زد: ای محمد! سر بردار و هرچه می خواهی طلب نما که دعای تو مستجاب است.

به خدا عرض کردم:الهی! خواسته من این است که همه امت مرا تا روز قیامت بعد از من بر محبت علی ابن ابی طالب جمع بفرمایی تا همه در کنار حوض کوثر جمع شوند. خدا وحی فرمود: ای محمد! قبل از این که خلق را بیافرینم به اراده خود هدایت و هلاکت هر کس را در قضا و قدر نوشتم و اراده کردم که علم تو را به علی داده، او را وزیر بعد از تو قرار دهم. من تمام این فضائل را خود به علی داده ام و از صلب او یازده هدایت کننده خلق کرده ام که همه از نسل تو و فاطمه بتول می باشند که پشت سر آخرین آنها عیسی مسیح نماز خواهد خواند و او زمین را پر از عدل و داد می کند، همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد. و به ظهور مهدی- حجه بن الحسن(عج)- آنها که هلاک شده اند را نجات و گمراهان را هدایت و کوران رابینا و بیماران را شفا می دهم. عرض کردم: خدایا! مهدی قائم چه وقت ظهور خواهد کرد؟ خداوند فرمود: وقتی علم برداشته شود و جهل ظاهر گردد، گوینده زیاد گردد و عمل کننده کم شود. کشتار زیاد گردد.فقهای هدایتگر کم و فقهای گمراه کننده و خائن زیاد گردند و شاعر زیاد گردد و امت قبرها را مسجد کنند و قرآن ها را زینت کنند و مساجد را تزیین نمایند. جور و فساد زیادگردد.زشتی ظاهر شود و امت به منکر امر کنند و از معروف نهی کنند. مردها به مردها و زنان به زنان اکتفا کنند. حاکمین کافر باشند نزدیکانشان فاجر وکمک کارانشان ظالم و مشاورانشان فاسق شوند.

درآن وقت سه خسف روی می دهد: خسف در مشرق،خسف در مغرب و خسف در جزیره العرب. بصره به دست مردی از اولاد تو به همدستی زنجی ها(همان آفریقایی ها) خراب می شود و مردی از اولاد حسین بن علی(ع) خروج می کند و دجال از مشرق و از سجلستان (سیستان) خروج می کند(در روایت دیگری آمده است که از اصفهان می آید) و شیصبانی(بنی عباس را گویند) ظاهر می شود.

روایت دوم:

ابن صدقه از امام صادق(ع) نقل می کند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:شما چه خواهید کرد وقتی زنان فاسد شدند و جوان ها فاسق و امر به معروف و نهی از منکر برداشته شود، سؤال شد آیا این شدنی است؟ حضرت فرمود: بلی و بدتر از آن چه خواهید کرد وقتی بر عکس شود امر به منکر و نهی از معروف شود، معروف منکر شود و منکر معروف شود.

وقتی دیدی ...

روایت سوم:

حمران می گوید: خدمت امام صادق(ع) بودیم که از حکومت بنی عباس صحبت به میان آمد و این که چقدر بر شیعیان سخت می گذرد،حضرت فرمود:مواظب باش،شیطان تو را گمراه نکند.آیا نمی دانی کسی که منتظر امر ما باشد و بر اذیت و ترس از آنها صبر کند،در روز قیامت در زمره ما خواهد بود؛اما وقتی:

دیدی حق مرده و اهل حق رفته اند.

و دیدی که فسق ظاهر و مردها به مردها و زنان به زنان اکتفا می کنند.

و دیدی جوانان کار زنان را می کنند؛یعنی خود فروشی می کنند.

ودیدی زنان با زنان ازدواج کردند.

و دیدی که علنی شراب می خورند و برای شراب خواری مجلس می گیرند و از خدا نمی ترسند.

و دیدی که رفتن به خانه خدا تعطیل شده و به نرفتن تشویق می کنند.

و دیدی که مرد خود را برای این که مردها از او لذت جنسی ببرند خود را چاق و سرحال می کند.

و دیدی که زنان خود را برای زن زینت و آماده می کنند.

و دیدی که در آمد مرد از پشتش است[در آمد مرد از لواط دادن شده]

و دیدی که در آمد زن از فرجش شده.

و دیدی زن به زنا دادن تعریف می کندو زن شوهر خود را به لواط تشویق می کند.

و دیدی که زن شوهرش را به کارهای زشت خود راضی می کند و در آمد آن کار را خرج شوهرش می کند.

و دیدی که مرد زن خود را اجاره می دهد و به کمترین خوردنی و نوشیدنی رضایت می دهد.

و دیدی که مردها با حیوانات ازدواج می کنند.

ودیدی...

درآن وقت بر حذر باشید،از خدا طلب کنید و بدانید که مردم در غضب الهی هستند و علت مهلت آنها- حکمتی است که بعداً معلوم می شود- امری است که باید واقع شود و مراقب خود باش و کوشش کن که خدا تو را در خلاف جهت حرکت مردم آن زمان ببیند،که اگر خدا عذاب نازل کرد و تو در میان آنها باشی و مرگ تو با آنها رسیده باشد تو به رحمت خدا خواهی رفت و آنها به عذاب الهی گرفتار شوند. 




موضوعات مرتبط: منتظر
[ 23 / 12 / 1390 ] [ 22:24 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]