شعائر، خط قرمزی هستند که حماسه 9 دی را باعث شدند!

شعائر، خط قرمزی هستند که حماسه 9 دی را باعث شدند!

فردا روز 9 دی روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت است. اما سؤالی که پیش می آید این است که 9 دی چه روزی است و چرا به این نام نامیده شده است؟

پس از انتخابات سال 88 افرادی به خیابان ها ریختند و شعار دادند که در انتخابات تقلب شده و... . این افراد در مدت چند ماه که در خیابان ها بودند مغازه ها، بانک ها و ... را به آتش کشیدند، به ساحت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توهین کردند و مردم بی گناه به خصوص بسیجیان را کتک زدند. در مقابل این همه اهانت ها مردم اقدامی نکردند و امر را به مراکز امنیتی سپرده بودند.

اما بالاخره با به آتش کشیدن مساجد، حسینیه ها، قرآن و پرچم مقدس امام حسین (ع) هدف اصلی این افراد نمایان گشت.

این افراد که توسط دشمنان جمهوری اسلامی حمایت می شدند، هدفی جز نابودی اسلام و جمهوری اسلامی نداشتند. در روز 9 دی بود که مردم با ایمان و ولایت مدار به خیابان ها آمدند و بیعت خود را با رهبری تجدید کردند. این بود نتیجه گذشتن از خط قرمز ما و اهانت به مقدسات حسینی.

این ماجرا نیز به تاریخ پیوست اما می دانیم که تاریخ همیشه تکرار می شود.

در حال حاضر نیز اتفاقاتی در حال شکل گیری است که هدف فتنه 88 را دنبال می کند.

توضیحی کلی درمورد هدف ایجاد فتنه:

پس از شهادت امام علی (ع) شیعیان تحت فشار شدید بنی امیه قرار گرفتند ولی با رهبری هوشمندانه امام حسن مجتبی (ع) اسلام و به خصوص شیعه باقی ماند. پس از شهادت امام حسن (ع) زمام امامت به دست امام حسین (ع) رسید. امام حسین (ع) نیز برای حفظ اسلام قیام را تنها راه حل دانستند.

قیام امام حسین (ع) یک الگویی برای شیعیان در تمام قرن ها شد. نمونه بارز آن این انقلاب شکوهمند است که با الگوپذیری از قیام عاشورا به پیروزی رسید.

دشمنان اسلام برای نابودی این انقلاب سعی و تلاش خود را کردند و قدرت اسلام و مسلمانان را در 8 سال دفاع مقدس تجربه کردند. زمانی که راه نظامی را نامناسب دیدند، جنگ نرم را در پیش گرفتند. آن ها می دانند که عاشوراست که اسلام را زنده نگه داشته بنابراین سعی دارند چهره ی این عاشورا را تخریب کنند. از حربه های زیادی استفاده کردند. از آخوند و روحانیان جاهل و تندرو جهت منافع خود و تخریب وجه مرجعیت و روحانیت استفاده کردند. مراسم وحشتناک و به دور از انسانیت مانند قمه زنی و زیرمجموعه آن را به عنوان عزاداری وارد فرهنگ شیعیان کردند تا به جهانیان بگویند شیعیان وحشی اند. به اختلاف مذاهب توسل جستند و تفرقه و اختلافات را تشدید بخشیدند.

همه ی این ها هدفی جز تخریب شیعه و نابود کردن عاشورا دنبال نمی کنند.

اما اخیرا حیله ی شیطانی دیگری را در بر گرفتند که باعث بی اهمیت شدن مردم نسبت به عزاداری می شود.

ایام 28 صفر تا 8 ربیع الاول را با نام دهه ی محسنیه نامیدند و بعضی هیئت های متعصب و بی بصیرت شروع به عزاداری کردند.

شیعه اعتقاد دارد که پس از شهادت پیامبر مصائب بزرگی مانند حمله با خانه حضرت زهرا (س)، شهادت حضرت محسن بن علی (ع)، غصب خلافت و ... در این ایام رخ داد. علاوه بر آن روز 5 ربیع الاول شهادت حضرت سکینه (س)، روز 8 ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری (ع) می باشد.

بعضی ها به دلیل وقایعی که از 28 صفر تا 8 ربیع اتفاق افتاد این مدت را دهه محسنیه نامیدند.

البته بعضی از مراجع مخالفت خود را با دهه گرفتن و نه اصل عزاداری اعلام کردند همچون:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

http://makarem.ir/Question/ViewQuestion.aspx?lid=0&mid=250286

آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

http://zanjani.net/index.aspx?pid=99&articleid=54228

مراجع با عزاداری برای حضرت محسن (ع) مخالف نیستند تنها مخالفت آن ها با دهه گرفتن که پس از مدتی جز آیین و فرهنگ بعضی ها خواهد شد، می باشد.

اما چرا این آیات عظام با دهه گرفتن مخالفت کردند؟ چگونه این دهه موجب بی اعتنایی به عزاداری می شود؟

همانگونه که آیت الله العظمی شبیری زنجانی فرمودند: « افراط در عزاداری به تفریط می انجامد.»

تمام شیعیان دو ماه متوالی یعنی محرم و صفر را ماه حزن و اندوه می دانند و اقدام به عزاداری می کنند و تمام مراسم شادی و جشن های خود مانند جشن عروسی و ... را برای بعد از صفر برنامه ریزی می کنند. با ایجاد کردن این دهه مراسم شادی نوعی بی حرمتی محسوب می شود و باید تعطیل شود یعنی مردم علاوه بر دو ماه منتظر بودن باید تا 8 ربیع نیز منتظر بمانند که قطعا همچبن چیزی برای تمام جامعه قابل قبول نیست. در نتیجه دو گروه موافق و مخالف ایجاد می شوند که یک نوع تفرقه میان شیعیان است. در نهایت نیز گروه مخالف برای رهایی از این ماجرا می گویند حسین(ع) 1400 سال پیش شهید شد و دیگر عزاداری لازم نیست و دیگر مسائلی که مطرح خواهد شد که سرانجام به ریشه کن کردن عزاداری می انجامد.

معنای جمله ی « افراط در عزاداری به تفریط می انجامد» اینجا معلوم می شود که افراد متعصب و ساده لوح با نیت و هدف عزاداری دهه برگزار کنند و در نهایت موجب نابودی کل عزاداری می شود.

بنابراین تمام ملت مؤمن و بصیر ایران نباید از این ماجرا غافل شود که مبادا فتنه 88 تکرار شود.

نویسنده: سجاد ابراهیمی

منبع: وبلاگ جامع اسلام و اهل بیت



[ 8 / 10 / 1393 ] [ 22:30 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]