بیانات آیت الله مکارم شیرازی درباره فیلم موهن بر ضد پیامبر اکرم(ص)

بیانات آیت الله مکارم شیرازی درباره فیلم موهن بر ضد پیامبر اکرم(ص)

دولتمردان آمریکا اگر از عقل درستى برخوردار بودند مى‌دانستند چه زیان عظیمى به سبب این فیلم و توجیه زشت آن دامان آنها را گرفت. تمام دنیا را براى خود ناامن کردند و نفرتى عمیق در جهان اسلام براى خود فراهم ساختند که فراموش نخواهد شد

حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم فرمودند: درباره انتشار فیلم بسیار موهن و کثیف بر ضدّ اسلام و پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) که تظاهرات بر ضدّ آن همچنان ادامه دارد و یک نمونه بسیار عالى و تکان‌دهنده این تظاهرات همان بود که در جنوب لبنان به ابتکار سید حسن نصرالله آن مرد شجاع و پاکباز و هوشیار انجام داده شده که آوازه‌اش در تمام دنیا پیچید. در اینجا مى‌خواهم به چند نکته لازم اشاره کنم :
 اولا من شرح کامل این فیلم کثیف را ندیده بودم تا این‌که بعضى از نهادها ارسال داشتند، به قدرى کثیف است که حدى براى آن نمى‌توان تصور کرد، هر نسبت ناروا و زشتى را که تصور کنید مربوط به قتل و غارت و آدم‌کشى و انواع تجاوز جنسى به آن اشرف اولاد آدم و اصحاب و همسرانش نسبت داده بودند که به مراتب از کتاب آیات شیطانى بدتر بود و من اطمینان دارم اگر این امر در زمان امام راحل(قدس سره) واقع مى‌شد همان حکم که درباره نویسنده کتاب کثیف آیات شیطانى صادر کردند درباره تهیه‌کنندگان این فیلم نیز صادر مى‌کردند، دنیاى اسلام نباید این مسأله را رها کند.
 مسأله مهم دیگر که جهان اسلام با آن روبه‌روست این است که آمریکایى‌ها با چراغ سبزى که به بهانه احمقانه آزادى بیان به این‌گونه کارها داده‌اند راه را براى تکرار این باز کرده‌اند و این مسأله بسیار وحشتناکى است که جهان اسلام با آن روبه‌روست. باید علماى اسلام و سیاستمداران دست به دست هم بدهند که علیرغم این منطق فاسد و پوشالى مصوبه از سوى مراکز بین‌المللى درباره احترام به مقدسات تمام ادیان آسمانى صادر گردد و جلو این اعمال وقیح در آینده گرفته شود.
 دولتمردان آمریکا اگر از عقل درستى برخوردار بودند مى‌دانستند چه زیان عظیمى به سبب این فیلم و توجیه زشت آن دامان آنها را گرفت. تمام دنیا را براى خود ناامن کردند و نفرتى عمیق در جهان اسلام براى خود فراهم ساختند که فراموش نخواهد شد.
 در پایان لازم مى‌دانم به دولتمردان ترکیه نیز توصیه کنم که دست خود را از دست آمریکا و اسرائیل کوتاه کنید که براى شما هم در جهان اسلام همان نفرت عمیق حاصل خواهد شد. شما یک روز درجبهه مقابل آنها بودید چه شد که 180 درجه تغییر جهت دادید، هر امتیازى به شما بدهند ارزشش را ندارد که در تمام دنیاى اسلام منفور شوید. ما به شما علاقه داریم و دوست نداریم چنین شرایطى پیش آید.

منبع : سایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله )




موضوعات مرتبط: رسول اکرم
[ 29 / 6 / 1391 ] [ 10:39 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]